Friday 22 July 2011

friend or Love ?



Kawan ke Cinta?
apa yang akan korang pilih bila tiba masanya nanti?
sama ade nak pilih 'Kawan' yang sentiasa akan menolong kita dalam kesusahan or 'Cinta' yang sentiasa menjadi tempat untuk meluahkan perasaan sedih?
bagi aku,aku akan pilih kawan. Sebab berdasarkan pengalaman aku,'kawan' lah yang akan sentiasa bersama kita. walau susah mana pun kita masa tu. 
Namun,tu bukan bende yang aku nak ketengahkan.
pilihan mane yang akan korang akan pilih sekiranya korang diberi pilihan dan wajib memilihnya sama ada 'kawan' atau 'cinta' ?
ya. benda inilah yang sedang aku hadapi sekarang.
apakah aku mahu mengambilnya sebagai kekasih atau aku mahu menjadikannya sebagai kawan?
aku sayangkan dia,aku sentiasa risaukan keadannya,aku sentiasa risaukan pendidikannya.
namun lepas hatiku dilukai,apakah aku mahu mengambilnya semula?
mungkin sebagai kawan. tetapi jikalau 'kawan', aku tidak dapat lagi merasai kemanisan bersammanya seperti dahulu kala. 
haeshhhhhh....masalah...

0 comments:

Post a Comment