Friday 23 November 2012

Perlukah cinta?

Cinta. Apa makna yang tersirat dalam perkataan ni bagi korang? Kasih sayang? Kesedihan? Atau pertalian?
Ya. Memang kita tak boleh nafikan yang kita memang takkan terlepas daripada jatuh cinta. Lebihlebih lagi kita yang masih muda yang kononnya memerlukan kasih sayang daripada orang lain.
Tapi persoalannya, adakah perlu cinta itu? Takde. Apa yang aku nak cuba sampaikan, kenapa kita perlu bercinta? Sebab bagi aku, cinta itu merupakan satu perasaan yang saling memerlukan diantara satu sama lain. Tak kira jarak jauh atau dekat.
Tak tak. Post ni bukan bertujuan nak tunjuk kat korang yang aku tangkap cintan ke ape ke. Cuma aku nak bagitau kepada korang yang masih belum bercinta... Agar tak perlu untuk tergesagesa mencari cinta.
Ini semua pengalaman aku. Ini semua perspektif daripada pengalaman aku.
Aku tak tahu sama ada korang just anggap cinta ni merupakan suatu yang remeh, yang tak diperlukan semasa didalam suatu perhubungan. Mungkin itu korang? Mungkin. Sebab bagi aku, cinta ni jugak, satu perasaan yang hanya memerlukan sidia. Yang apabila kita tengok.dia, kita rasa something. Something yang buatkan hati kita rasa terusik. Sayu. Gembira. Ahh. Itulah cinta bagiku. Aku pernah merasainya suatu ketika dulu. Dan sememangnya hubungan tu tidak menjadi. Daaan. Cukuplah post yang berkenaan dengan ex aku. Cuma aku ingin bagitau kat korang. Fikirkanlah. Apa maksud sebenar cinta tu bagi korang?
Aku sentiasa fikirkan benda ni. Dan aku sentiasa end up with frustated. Sebab apa? Sebab aku dah tak dapat merasainya lagi. Aku sentiasa mencuba. Sehinggalah aku jumpa dia. Crush yang takkan aku miliki. And that feeling is the one that always give me strength to move on. Ya. Aku.memang pelik. Aku perlukan sesuatu yang tak boleh dicapai sebagai motivator aku. Haha

0 comments:

Post a Comment